Kvinna i karriären

The only way is upp.

Välj din hatt

Kategori: dagens tips

Vi kvinnor måste bära många hattar. Fru, väninna, affärspartner, den glada horan. Då och då får man stanna upp och fundera på: Vilken hatt är jag idag?
 
Själv har jag ett ganska brett utbud av huvudbonader, eftersom jag sedan barnsben fått höra att jag klär i dem. 
 
"Oj! Ett sånt näpet litet barn. Hon har verkligen ett äkta hatthuvud"
 
När jag föddes bar jag livmoderkakan som en liten basker. 
 
En föredetta affärspartner döpte mig till "Hattifnatt Berglund" i sin BlackBerry, men där misstog han sig. Jag är hatt utan fnatt. Han är man utan jobb.
 
Varje dag innan jag går till jobbet testar jag lite olika kreationer. Idag hade jag exempelvis en turban av ylle, imorgon planerar jag att bära en cowboyhatt med flor. På fredagar bär jag uteslutande tiara eftersom det signalerar makt och att jag är en fighter med finess. 
 
BÄR ABSOLUT INTE HJÄLM. Det ger intrycket av att du inte vågar ta risker. 
 
Vissa säger att man ska välja glädjen, jag säger att du ska välja hatt.
 
Ett litet tips från Mig till Dig.
 
Väl mött,
 
Isabelle Berglund
Chef, människa, hatt. 
 
 

Isabelle vs. plommonstop 75–0
 
 
Kommentera inlägget här: