Kvinna i karriären

The only way is upp.

Vad prioriterar Du?

Kategori: dagens läxa, livspussel, prioriteringar

Ni är många som hör av er till mig och undrar hur jag får ihop mitt liv. Och jag kan förstå er, för ibland när jag tittar på vad mitt schema innehåller så kan jag undra ifall det verkligen är mitt eller Obamas.
 
Men om sanningen ska fram så handlar det om en sak. Prioriteringar. Jag har tillexempel prioriterat bort sömn och känslor. Det är så kallade energitjuvar och en sak ska ni veta: jag hatar stöld.
 
Så ställ dig frågan: Vad kan du ta bort ur ditt liv som inte är viktigt? Var ärlig! Om det är så att du innerst inne känner att du inte har tid med dina barn så ska du inte skämmas för det. Säg bara åt dem, var saklig, att du prioriterar andra saker i ditt liv just nu och att du för tillfället inte ser dig själv som en mamma.
 
Om de börjar väsnas och hålla på så håll god min, le och skratta gärna, och upprepa:
"Jag är inte mamman du behöver, jag är inte mamman du vill ha".
Tids nog kommer de att hitta en ny mamma.
 
Nu har jag lyckligtvis hittat ett barn som passar utmärkt i min livsstil, det vill inte prata med mig och inte jag med det. Det förstår att jag skaffade henne/honom så att jag kunde hamna på omslaget av Mama. Så länge man inte ljuger om sina motiv brukar det gå bra.
 
Så vad är dina prioriteringar? Det är min läxa till Dig idag.
 
Väl mött,
 
Isabelle Berglund
Chef, sömnlös men inte arbetslös.
 
Isabelle vs. sömn/"känsloliv" 1000-0. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: