Kvinna i karriären

The only way is upp.

Kvinnosyn

Kategori: optiker samuel, politik

Ni är många som hört av er och undrar över hur min kvinnosyn är. Det gör mig glad att ni frågar, för det råkar vara en av mina absoluta topptalanger.
 
Redan som liten flicka märkte jag att jag kunde se mycket bättre än någon annan i min klass. När fröken letade efter gröna kritor en gång så kunde jag snabbare än någon annan lokalisera kritorna och klassen kunde fortsätta med att rita träd. Givetivis avvek jag från uppgiften och målade dollartecken istället.
 
Min kvinnosyn har utvecklats med åren och idag har jag ungefär lika god syn som en kungsörn eller valfritt objektiv från Canon. 
 
Varje gång jag möter en person med dålig kvinnosyn så brukar jag be dem gå till min optiker Samuel och fråga efter "Höken". Det är mina egendesignade specialglasögon som enkelt beskrivet är två förstoringglas ihopsvetsade till en elegant båge. Prototypen hittar ni HÄR.
 
Ingen har undgått att det ofta är män som har dålig kvinnosyn. Debatten har enligt mig eskalerat eftersom det finns ett myckt enkelt svar på frågan varför män har dålig kvinnosyn; de är inte kvinnor.
 
Att beskylla män för att ha dålig kvinnosyn är ungefär lika absurt som att anklaga mig för att jag är slug som en räv. Bara för att jag bär en silverräv runt min hals och då och då accentuerar min bakdel med en svans så betyer det inte att jag faktiskt ÄR en räv. 
 
Med det sagt, känner du att din kvinnosyn inte är vad den en gång varit: tveka inte på att kontakta optiker Samuel. Hälsar du från mig så får du 20 % roligare synundersökning.
 
Väl mött,
Isabelle Berglund
Chef, människa, inte räv. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: