Kvinna i karriären

The only way is upp.

Välkommen till Företaget

Kategori: Allmänt, Företaget, chef, mamma

På Företaget finns en kaffemaskin, en kopiator, min sekreterare Barbro och så några anställda som kommer och går. Vi har kontor i Gamla Stan och i huset finns det lite olika avdelningar; ekonomin, HR, praktikanter. För mig är det ett märkligt val att vilja bli praktikant. Jag läste i en bok en gång som jag skrivit själv:
 
"Du är bara så stor som du gör dig"
 
Det tycker jag stämmer än idag (och då skrev jag ändå boken när jag var 8 år).
 
Jag är chef på Företaget och det är en roll jag trivs med. Visst, det kan vara svårt att kombinera med rollen som mamma, fru, älskarinna och tennispartner men jag måste säga att jag nog är född till att driva företag.
Andra kanske föddes till att se på TV eller baka små pajer med frukt i, jag föddes som ledare. Det är en av anledningarna till att Lejonkungen är min absoluta favoritfilm.
 
Företaget upptar i princip all min vakna tid, så man kan kort och gott säga att Företaget är mitt liv. Men inte mig emot. 
 
Det är iallafall vad den här bloggen kommer att handla om. Om min karriär, mitt yrkesliv och hur jag styr Företaget med järnhand.
 
Väl mött,
 
Isabelle Berglund
Chef, människa, mamma. 
 
PS. Eftersom livet är en tävling så kommer jag att hålla poängen. Just nu leder jag med 58-0.
 
 
Här sitter jag och har möte med personer i en annan tidszon. Bonjour, Ni hao och allt vad det heter.
 
 
Kommentera inlägget här: